Wednesday, October 27, 2010

hello! spotchecking!

Kehadapan saudara/saudari pembaca. Ecehhh. Macam tulis surat ler pulak. Hahaha. Oke oke. Assalamualaikum. Hari ni adalah hari paling busuk pernah aku lalui sepanjang duk kat kolej baru, yakni Kolej Kediaman Abdullah Ahmad Badawi ni a.k.a KKI. Sebabnye? Haa. Sebabnye adalah hari ni pihak kolej ni gedik gatal tahpape tetibe nak buat spotcheck la pulak. Selame ni tak penah pulak nak buat. Brengset sungguh!

Aku benangbengang bukan sebab ape. Cume aku penat la siot ubah balik kedudukan perabot ape sume ke keadaan asal. Macam langsat la! Dah ler tahpape plan kedudukan asal yang diorang tetapkan. Bole pulak plug ade kat belakang loker. Bangang ea? Itu kire ok lagi. Yang paling aku bengang kedudukan katil aku tak kena kipas beb! Haaa. Manusia mane tak bengang tido dalam kepanasan? Tapi nak tak nak, kena la ubah jugak kan walaupun hati ini berat melakukannya. Haha. Takpe la. Tak ubah kang tak pasal-pasal pulak melayang duit yang memang dah nak takde ni. Mane tak nye. Saman diorang bukannye due tige poshen. Lima ploh hengget terbang beb! RM50! Seminggu makan tuu! Itu pun yang paling sikit bai. Kena seratos, gigit pagar ler aku buat breakfast. Ngahaha. Tak sanggup gue!

Jadi, aku dan juge housemate aku bersepakatan ler gotong-royong ubah balik sumer, sapu mop sampai squeaky clean dia punya lantai! Nah kau! Tak pernah tau kitorang buat camni. Haha. Angkat loker la, meja la, katil la, macam-macam la. Spender2 yang tersidai di ruang2 tamu sume disimpan di tempat yang sesuai. Hahaha. Betol. Kitorang sidai kat ruang tamu bende alah tu. Cepat kering dow!

Ape pon, kitorang berjaya siapkan sume dalam masa yang singkat je. Teamwork! Yeah! Tapi penat jugak ar. Sekarang ni saat kitorang menunggu staf2 tu sampai ke teratak kitorang. Haha. Come on staf! Kitorang tak sabar nak tunggu korang check bilik kitorang ni! Cepat la dow!

No comments:

Post a Comment